اسلام
اسلام
لا اله الا الله محمد الرسول الله
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 اسفند 1398برچسب:, توسط ناصر آب خضر |

اسلام، بيشترين دين منتشر‌شده در جهان است و با تشرف بيش از سه ميليون نفر به اسلام، اين دين از مسيحيت پيشی گرفته است.

 تعداد مسلمانان در جهان از مرز يك ميليارد و سه ميليون و بيست و دو هزار تن گذشته و با اين رقم تعداد مسلمانان بيش از سه ميليون نفر بيشتر از تعداد مسيحيان جهان است.

در بيانيه اين مركز دينی آمده است: واتيكان اذعان می‌كند كه اسلام هنوز نخستين دينی است كه بيشترين انتشار را در بخش‌های مختلف جهان داشته و 19 درصد مردم جهان مسلمان هستند؛ اين در حالی است كه 17 و نيم درصد مسيحی در جهان وجود دارد.

واتيكان همچنين تأكيد كرد: با وجود مخدوش‌شدن چهره اسلام از سوی اسلام‌ستيزان و صرف اموال گزاف برای فعاليت‌های تبشيری(تبليغ مسيحيت در بين مسلمانان) استقبال شهروندان غربی اعم از مسيحيان، يهوديان و پيروان ديگر اديان و اعتقادات برای تشرف به دين اسلام طی سال‌های گذشته، بی‌نظير بوده است.

واتيكان در حالی اين بيانيه را صادر كرد كه پيش از اين نيز «جان لوييس توران»، كاردينال و مسئول بخش روابط بين اديان در واتيكان اعلام كرده بود: با اين‌كه هيچ دينی بر دين ديگر ارجحيت ندارد، اما دين اسلام جذابيتی دارد كه باعث جذب مردم جهان به اين دين می‌شود.

لوييس توران در ادامه تصريح كرده بود: با وجود اديان بزرگ آسيايی در كنار اسلام، اين دين از جايگاه و اهميت به‌سزايی در جهان برخوردار است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: